Технологія діяльності та основні принципи роботи вчителя

Формувальне оцінювання  спрямоване на визначення індивідуальних досягнень кожного учня   і не припускає  як порівняння результатів, продемонстрованих різними учнями, так і адміністративних  висновків за результатами навчання.

Формувальним  даний вид оцінювання називається тому, що оцінка орієнтована на конкретного учня, покликана виявити прогалини в освоєнні учнем елементів змісту освіти з тим, щоб заповнити їх з максимальною ефективністю. Таким чином, дане оцінювання спрямовано на формування і розвиток особистості учня.

Формувальному оцінюванню притаманні такі характеристики:

1.      Центроване на учневі, бо фокусує увагу педагога і учня на відстеженні та поліпшенні навчання; дає можливість  педагогу та учню отримати  конкретну інформацію, на підставі якої вони приймають рішення, як поліпшувати  і  розвивати процес навчання, в якому напрямку рухатися, над якими проблемами працювати.
2.    Спрямовується вчителем, бо передбачає автономію, свободу у виборі підходів до організації навчання і високий професіоналізм педагога, оскільки саме він вирішує, що оцінювати, яким чином, як реагувати на інформацію, отриману в результаті оцінювання.
3.        Результативне, бо вимагає  активної участі учнів, які при цьому глибше занурюються у матеріал і розвивають навички самооцінювання; крім того, зростає їхня навчальна мотивація, оскільки вони бачать зацікавленість вчителя, який прагне  допомогти їм стати успішними в навчанні.
4.      Корениться в якісному викладанні предмету, бо, включивши механізм зворотного зв'язку,  формувальне оцінювання інформує педагога про те, як навчаються учні, та дає можливість природним чином інтегруватися в традиційні процеси викладання і навчання.
Зворотний зв'язок - це інструмент, що дає уявлення про те, як проходить  процес навчання, інформує вчителя про досягнення і проблеми учнів, дозволяючи визначити рівень  досягнення мети і вирішення навчальних завдань. Зворотний зв'язок повинен проходити в атмосфері взаємної поваги і доброзичливості, надавати час і можливість для того, щоб учні виправили помилки чи змінили напрямок мислення і діяльності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий