Формувальне оцінювання спрямоване на визначення індивідуальних досягнень кожного учня
і не припускає як порівняння результатів,
продемонстрованих різними учнями, так і адміністративних висновків за
результатами навчання.
Формувальним
даний вид оцінювання називається
тому, що оцінка орієнтована на конкретного учня, покликана виявити прогалини в освоєнні учнем елементів змісту освіти з тим, щоб заповнити їх з максимальною
ефективністю. Таким чином, дане оцінювання спрямовано
на формування і розвиток особистості учня.
Формувальному оцінюванню притаманні
такі характеристики:
1. Центроване на учневі, бо фокусує увагу педагога і учня на відстеженні та
поліпшенні навчання; дає можливість педагогу
та учню отримати конкретну інформацію,
на підставі якої вони приймають рішення, як поліпшувати і розвивати
процес навчання, в якому напрямку рухатися, над якими проблемами працювати.
2. Спрямовується вчителем,
бо передбачає автономію, свободу у виборі підходів до організації навчання і
високий професіоналізм педагога, оскільки саме він вирішує, що оцінювати, яким
чином, як реагувати на інформацію, отриману в результаті оцінювання.
3. Результативне, бо вимагає
активної
участі учнів, які при цьому глибше занурюються у матеріал і розвивають навички
самооцінювання; крім того, зростає їхня навчальна мотивація, оскільки вони
бачать зацікавленість вчителя, який прагне допомогти їм стати успішними в
навчанні.
4. Корениться в якісному викладанні
предмету, бо, включивши механізм зворотного
зв'язку, формувальне оцінювання інформує педагога про те, як
навчаються учні, та дає можливість природним чином інтегруватися в традиційні
процеси викладання і навчання.
Зворотний зв'язок - це інструмент, що дає уявлення про те, як
проходить процес навчання, інформує
вчителя про досягнення і проблеми учнів, дозволяючи визначити рівень досягнення мети і вирішення навчальних
завдань. Зворотний зв'язок повинен проходити в атмосфері взаємної поваги і
доброзичливості, надавати час і можливість для того, щоб учні виправили помилки
чи змінили напрямок мислення і діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий