Результативність діяльності вчителя

Про ефективність застосування формувального оцінювання на уроках математики, як засобу реалізації компетентнісного підходу в навчанні, свідчать різноспрямовані моніторингові дослідження, проведені в 7-Б класі, де працює автор досвіду.
Формувальне оцінювання сприяє активізації учнів в освітньому процесі, залученню їх до продуктивного співробітництва, що підвищує мотивацію і позитивно впливає на  якість знань та рівень навчальних досягнень. На діаграмах представлені результати тематичного оцінювання з алгебри учнів 7-Б класу ЕНВК №1.

З кожною наступною темою спостерігається підвищення рівня навчальних досягнень: відсутній початковий рівень, за рахунокзниження відсотка результатів середнього рівня (від 36% до 18%) підвищується результат достатнього рівня (від 46% до 61%) і високого рівня (від 14% до 21%).
Велике значення для успішного навчання підлітка в школі має стан психологічного,  фізичного та соціального благополуччя.  Проаналізувавши психічне здоров’я учнів, психологи дійшли до висновку, що найбільш негативно на нього впливає рівень шкільної тривожності;  виявили, що учень  при цьому переважає страх самовираження, який пов’язаний з емоційним переживанням при саморозкритті, пред’явленні себе іншим та демонстрації власних можливостей, тобто знань навчального матеріалу. Впровадження формувального оцінювання на уроках математики дає свій позитивний результат в подоланні шкільної тривожності, бо дана оціночна система спрямована на формування адекватної самооцінки, яка «…не лише пізнання самого себе, але й певне ставлення до себе; до своїх якостей і станів, можливостей, фізичних і духовних сил» ( А.Спіркін, психолог)
Вище зазначена діаграма демонструє, що протягом двох з половиною років навчання і активній участі у впровадженні формувального оцінювання в навчально-виховний процес в 7-Б класі став відсутній високий рівень шкільної тривоги, лише 6% учнів класу показали результат тривожності вище середнього і 57% учнів класу мають низький рівень шкільної тривоги.
Як було зазначено вище, досвід «Формувальне оцінювання на уроках математики як засіб управління самооцінкою школярів» за інноваційним потенціалом носить комбінаторний характер, бо  передбачає інтеграцію  концептуальних положень формувального оцінювання з веб-технологіями, що, безумовно, підвищує ІКТ – компетентність учнів.

За поданою діаграмою спостерігається суттєвий зріст вмінь і навичок роботи учнів в мережі Інтернет. Завдяки систематичному спілкуванню на сторінках блогу, участі в опитуваннях та конкурсах учні мають змогу отримати і вдосконалити навички роботи з Інтернет-сервісами. За  результатами анкетування відзначається не лише суттєве підвищення рівня володіння учнями комп’ютером, а й покращення їхнього критичного мислення та здатності до вирішення проблемних питання шляхом вдосконалення навичок роботи в мережі Інтернет.
Крім того, спостерігається тенденція збільшення  кількості учнів, які  беруть участь в інтелектуальних конкурсах.
 Третій рік поспіль 100% учнів 7-Б класу беруть участь в Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» і щороку результат участі покращується («Відмінний результат» від 7% учнів збільшився до 13%, а близько 45% учнів класу отримують сертифікати «Добрий результат»).
 Стрімко зростає кількість учнів, які беруть участь у Міжнародному конкурсі з інформатики «Бобер» (від 30% учнів в 5 класі до 55% учнів в 7 класі), близько 50% учасників демонструють «Добрий результат».
В поточному навчальному році 14 учнів 7-Б класу, що становить 50% загальної кількості учнів,  вперше взяли участь в Всеукраїнських предметних олімпіадах «Олімпус» в номінації «Математика». 

Комментариев нет:

Отправить комментарий